Jumaat, 15 Januari 2010

saKitKAh JiwakU???

"biarlah usahlah bermain dengan api akhirnya terbakar ku sendiri..."

hari ini aku memulakan langkah hidup dengan penuh sangsi....kenapa???
hari ini juga aku mulakan langkah hidup tanpa toleransi...kenapa???
hari ini juga berputik bara api yang semakin membara dalam jiwa dan semakin menjulang tinggi apinya...kenapa???

mungkin semuanya kerana jiwa....memang sakitnya jiwa ku ini...aku semakin tidak serasi dengan suasana sekelilingku...aku seolah-olah tidak berpijak di bumi nyata...semakin melarikan diri dari dunia nyata...beromongan di dunia fantasiku...bermonolog..semakin kalut jiwa ku....

mungkin yang pertamanya kerana aku insan yang hina dan selalu melakukan kekhilafan...mohon ampun darimu Tuhan sekalian alam..namun ada satu pepatah...rambut sama hitam tetapi hati siapa yang tahu...mungkin inilah diriku...suka memendam daripada meluahkan namun pabila ingin diluahkan pastinya tidak tercapai maksudku atau akal mereka...



adakah salah ku sekiranya ini semua terjadi??? kehilangan rakan-rakan yang selam ini menjadi tonggak kehidupan seharian.....adakah kerana aku???

bak kata pepatah "diluah mati emak, ditelan mati bapak" mungkin inilah yang berlaku sebenarnya....kalau ikutkan hati ini...tak mahu berlakunya perselisihan faham antara insan..namun hati insan ini yang akan terluka akhirnya kerana ingin membahagiakan hati insan yang lain....

mungkin sudah tiba masanya aku berterus terang dengan keadaan aku yang sebenarnya..kerna ku tak mahu insan lain memberi tafsiran membabi buta tanpa penjelasan dariku...

namun bila difikirkan kembali biarlah hati terluka demi membahagiakan insan lain yang bernama manusia.........mungkinkah hal ini akan berterusan...?????
apalah pendapat kalian terhadap kenyataan ini...

aku memang agak emosional orangnya nampak lembut di luar tapi keras di dalam nya....mungkin ini semua sudah tertulis di luh mahfuz lagi....semoga ini akan memberi kekuatan kepadaku untuk mengharungi hari esok...insyaallah...alhamdulillah lega sekejap hati ku yang lara ini..semoga kalian mendoakan kejayaan aku senantiasa..dan sesungguhnya aku senantiasa mendoakan kalian...~amin~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan